Wednesday, 23 November 2011



 kenangan2 terakhir di cfs iium,nilai


                                                                       
 cool bro

best kawan ramai...

Alhamdulillah..syukur kepada Allah subhanahuwataala kerana beri peluang kepada mssbms kerana memberikan nikmat nyawa yang amat berharga bagi mssbms....Allah itu Maha Adil, Maha Berkuasa,...Dialah yang menghidupkan, Dialah yang mematikan, Dialah yang memberi makan, Dialah yang memberi minum, Dialah yang beri nikmat tidur, Dialah yang memberi nikmat harta, pangkat, darjat, takhta, wanita. Allah lah yang beri kita nikmat tubuh badan, berjalan, melompat, berlari, duduk,...Allah ah yang beri nikmat tangan, nikmat kaki, nikmat badan, nikmat kepala, nikmat mata (penglihatan), telinga (nikmat pendengaran), lidah (nikmat rasa). tanpa nikmat  hidup kita tidak dapat wujud dalam dunia yang sekarang ini manusia kata indah, tanpa nikmat penglihatan kita tak boleh tengok dunia yang macam nikmat Allah bagi ini, tanpa nikmat pendengaran manusia akan tak tentu arah, tanpa nikmat tangan kita semua tak boleh buat apa2...tanpa nikmat harta, rezki Allah subhanahuwataala pada kita., kita tak mampu merasakan nikmat2 Allah di dunia ini....lihatlah betapa besarnya nikmat Allah kepada kita semua sebagai hambaNya di bumi ini,...disini, mssbms bukan nak berceramah.. tapi sekadar berkongsi, ingat memperingati supaya keimanan kita terhadap Allah semakin bertambah...bercakap lah selalu tentang kebesaran Allah mudahan hidayah Allah mencurah2, dan keimanan kita padaNya kekal dan ssemakin bertambah, mssbms ingin berkongsi tentang nikmat sahabat, kawan, saudara..sejak mssbms bekerja sementara di carrefour, mssbms dapat ramai kawan...terdiri dari berbilang kaum, india, cina, melayu, bangladesh, nepal dan sebagainya....subhanallah, walaupun berlainan bangsa, agama, dan kepercayaan...nikmat kawan tu masih terasa..dapat kongsi pelbagai bahasa. tolong menolong dan sebagainya....mssbms mudah berkawan dengan sesiapa pun...tak kira rupa paras...hitam ka, india ka, bangla ka..bagi mssbms memang trasa seronok dan gembira...jahat ke orang itu, baek ke..semuanya makhluk Allah...Allah tidak cipta sesuatu itu dengan sia2,,,,...sebab itulah mssbms berkawan dengan orang baek ke, jahat ke..sebab semua sama..akan dihitung oleh Allah kelak...kawan ni penting, xperlu la kita nak menyobongkan diri...tak bergaul dengan siapa2...mungkin kita perlukn pertolongan mereka di waktu kita susah....renung2kan lah....selamat beramal hehe