Monday, 19 December 2011

Trip to cherok to'kun, bukit mertajam, pulau pinang

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم
Syukur Khadrat Ilahi, dengan nikmat dan kudhrat yang 
Allah subhanahu wataala berikan, dapat lagi aku menulis 
post terbaru untuk dikongsi bersama. Bersyukur  banyak2 


keerna kalau tanpa nikmat yang Allah bagi, nak menulis pun

tak boleh, tanpa nikmat Allah nak berjalan pun tak boleh, 
tanpa nikmat Allah nak dengar, melihat, merasa, makan minum,
malahan tidur sekalipun, subhanallah..semuanya dibawah 
naungan Allah..hatta daun yg berguguran pun dalam 
pengetahuan Allah...betapa besarnya nikmat Allah kepada


hamba2Nya...Allahuakbar..

kali ni nak post tentang kebesaran Allah jugak, di mana2 pun


kita..takkan lari dari bumi Allah ni..di mana2 pun kita

mesti jumpa kebesaran Allah, cuma kita ja perasan atau 
pun tak..kerna Dialah pemilik sekalian Alam...kita
sendiri mengaku dalam surah Al-fatihah yg selalu baca dalam
solat, betul tak...

Surah 1 Al-Fatihah ( 7 ayat ) الفاتحة
1Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
2Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam.الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين


baru intro, hehehe...18 Disember 2011 hari yang bersejarah 


bagi keluargaku syurgaku, kami sekeluarga ke satu tempat

dengan menikmati kejadian alam semulajadi yang dicipta
Tuhan semesta Alam...sambil bersenam disana, keluarkan
peluh untuk kesihatan badan...Alhamdulillah, semuanya 
berjalan lancar dan selamat..tempat yang kami kunjungi


itu adalah bukit mertajam...aku pun tak tahu sangat nama

tempat tu, tengok kat bawah tulis cherok to'kun, tp orang

panggil bukit mertajam..nape tak letak jer bukit cherok
to'kun haha...tp memang bukit mertajam pun...tinggi 
jugak laa..tp tinggi lagi gunung jerai,..apa pun Subhanallah
Maha Suci Allah, Maha besar Allah, indah bebenor..hehe

parking lot....


entah laa hehehe~



bermulanya langkah pertama..bismillah~~



mula2 lagi dah jumpa makhluk paling comeyy~~

besorrrr punyaa..terbaekkk



nadia comey~~ ^_^


ayuh nadia..kuat2 hehe~~




muka penat budak kcik tu~~  =_+



umi yang semangat, aku yang makin penat
heheheh~



muke budak tension penat(nadia) hahaha~




kadang2 kalau penat kami berneti kat tepi....tak perasan plak
tepi track utk DOWNHILL BIKES...geng2 downhill dok lalu kat
situ....tiba2 aku dengar satu bunyi mcm benda jatuh dari atas
pastu, aku tengok ada dua bijik basikal lasak datang dari
atas bukit..turun dengan lajunya datang ke arah aku...
celapak aku lari ke tempat lain...tengok2 nadia ada lagi 
kat track tuu...aku pun jerit laaa..
NADIAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!
dia pun terkejut laaa..celapak lari ke tepi..Alhamdulillah tak 
kena langgar dengan basikal yang tengah laju tuu...
memang benda tu berlaku sekelip mata jaaa....tanpa disedari




lepas tu, keringat terasa kurang dah sikit..letih yang sikit mula hilang
kami sambung perjalanan mendaki bukit mertajam..lebih kurang 1jam lebih
akhirnya kami berjaya menawan bukit mertajam yang agak tinggi tuu...
tinggi lagi gunung jerai hehehe~...tp naik bukit tu pun dah longgaq lutut2
hahahaha....pengalaman yang  tak dapat dilupakan sangat....firsTIME!!!
yeahhhhhhhh!!!! berjaya....malaysia bolehhhh!!!!









 yeahhhhh!!! malaysia boleh..hahaha




intan dan abi yang teruja sampai di puncak~





jgn maen2 dgn aku..~~puncak kinabalu belum ditawan
dlm perancangan hahha




sapa nmpak penunggu di situ hahahaha






Syakir yang riang selalu ^_^ :)


alaaa...nak turun daa..baru nk pasang khemah~


intan letih mseh boleh pose huhu~~


inilah tugu puncak teratas bukit mertajam hahaha~


berhenti satu tempat tgok permandangan ^_^
cantekk


abi~ ^_^



aku adalah aku 
^_^




syakir makin kuruih hahahah :P jeles aku



huh!!!! gayat2...tgok tgn dok pgg kuat je kayu tuu hahaha  :P


sweet ^______^ hehehe~



victory~~



jgn maen2 dgn taruna dan dara hahahah~ :D
semerah padi




ekspidisi hutan simpan~
love it <3




ku lihat hijauuuu!!! 




jagalah alam ^_^
syukurilah nikmatNya


sekian tu saja utk kali ni, yang baik buat pedoman,pengajaran,
dan panduan hidup kita...yang sebaliknya, hindarilah ia....
madah bukan sebarang madah...madah yang penuh dengan 
kinayah...sembah madah sudah dipersembah...buat renungan 
sekalian ummah...
^_^













No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
jemput komen disini :-)